First stop: Bangkok

9 juli 2010 - Bangkok, Thailand

posted by Harald  ---- (scroll down for english)

Hi! Op weg naar Maleisië besloten we een paar dagen Bangkok aan te doen. Bij aankomst op vliegveld Bangkok werden we in een volledig oranje taxi naar de stad gereden. Een voorteken voor Oranje’s halve finale tegen Uruguay de volgende dag? Wel enigszins afgezet door de taxi chauffeur dus direct weer even alert omtrent toeristentrucs.
Bangkok is zoals je verwacht: druk, erg warm en putluchten hier en daar maar de mensen zijn niet zo hectisch als je misschien zou denken. Verder erg kleurrijk door de vele tempels, vriendelijk en overal heerlijk eten op straat of in de restaurants.
Het complex met de Wat Phra Kaeo tempel en Grand Palace is prachtig (zie foto’s). Ook de liggende Boedha in de Wat Pho is indrukwekkend. Echter als je één tempel hebt gezien hoef je de overige 350 niet meer te zien (wij niet tenminste ;) )
Voor vervoer hebben we de rivierbus (boot) een aantal keer genomen, leuk tussen de lokale bevolking, en verder met de TUK-TUK door de stad gesjeest. Met een long-tail boat zijn we door de smallere kanaaltjes van Bangkok gevaren, interessant om te zien. De TUK-TUKs proberen je wel naar allerlei shops te loodsen maar dat leer je ze snel af. Lopen is echt TE heet overdag, je moet schaduwhoppen om te overleven!
Natuurlijk stond de halve finale van Oranje ook centraal en we werden door alle Thainezen ;) aangemoedigd voor de wedstrijd, wel verrassend hoe het WK hier leeft onder de lokale bevolking. De wedstrijd met ‘Aljen Lobben’ hebben we op Khao San Road (de drukste kroegenstraat) gekeken met zeker 200 andere reizende oranjefans en expats (zie video). Prachtig feest natuurlijk van 1.30 tot 4 uur ’s nachts, leuk zo’n nacht wedstrijd! Wel een beetje uitslapen de volgende dag.
Een andere highlight was onze sunset cocktail op de Moon bar met spectaculair uitzicht over Bangkok.
Mooie mix van bezienswaardigheden en tijd om verder te trekken na 3 dagen. Tweede station is het eiland Penang in Maleisië. Vanavond de WK finale!! 3x is scheepsrecht!

Groeten van ons!

P. S: Als je geïnformeerd wil worden over toekomstige updates, voer je email adres dan hier rechts even toe aan de mailing lijst.

- - - - - - English - - - - -

Hi there! On our w ay to Malaysia we decided to spend a few days in Bangkok. On arrival at the airport we were driven to downtown in a completely Orange taxi. A good sign for Holland’s semi-final a day later? Unfortunately the taxi driver ripped us off a bit. Oh well, alerted on day one to be weary of tourist rip-off tricks.
Bangkok is as you probably expect it: busy, very hot, unpleasant sewer smells here and there on the streets but not as hectic as you expect. Other than that Bangkok is colourful through its many temples, has easy access to lovely food on the streetside and in the restaurants and people are friendly.
The Wat Phra Kaeo temple and Grand Palace are a beautiful complex. And the reclining Buddha at Wat Pho is also impressive in size and beauty. However, if you’ve seen one temple you don’t need to see the remaining 350 (at least, we don’t ;))
To get around the city we used the river-taxi boat a few times, which is a nice way to mix with the locals. Other than that we used TUK-TUK ‘taxis’ to get to places. Walking is just not an option during the day due to the steamy hot weather. Shadow-hopping is essential to survive!
Of course the semi-final WC match between Holland and Uruguay was a core event for us. Somewhat surprisingly many locals were very engaged and supportive. We watched the game with 200 other dutch fans on Khao San Road (the busiest Pub street) which was great fun (see video). Due to the time difference the game only started at 1.30am so we slept in a bit the next day.
Another highlight was the sunset cocktail we had at the Moon bar on top of a hotel 61 floors high. Amazing view over Bangkok (see photos).
So all in all a nice mix of events in Bangkok and time to move on after 3 days. Next stop is the Island Penang in Malaysia where we just arrived. Tonight is the world cup final! Third final for ‘Oranje’, time to lift the cup! Fingers crossed.

Greetings from us!

P.S: If you want to be notified of future posts, please add your email address to the mailing list box here on the right side.

1. Anna kraft:
    11 juli 2010
    Looking forward to lots of updates! Have a great time :)
  2. marten en gerie papa en mama.:
    heel fijn dat jullie het naar je zin hebben. Vanavond veel kijk plezier.En een goede reis verder. Het ziet er prima uit jullie verslag.
    liefs mama en papa.
  3. Selma:
    Hoi... Hoi...
    Wat leuk om te lezen en om de foto's te zien.
    Veel plezier op Penang. Toen ik daar was ben ik een dagje naar Langkwai Coral geweest om te snorkelen. Je kunt er ook duiken.
    Erg mooi en leuk om te doen. Heel veel plezier!
    Liefs Selma
  4. Daniela:
    11 juli 2010
    Keep me posted... I might want to follow your steps :-)
  5. Jans en Rens:
    Ziet er goed uit hoor! Succes vanacht, ga nu even jullie halve finale filmpje bekijken.
  6. Hester:
    He de Lamberts!

Leuk verslag. Vooral doorgaan ;-)

Raar trouwens dat jullie de overige tempels niet hoefden te zien. Bij het Baikal meer wilden jullie er destijds geen een overslaan...
  7. sanne:
    11 juli 2010
    Nu al leuk om te lezen! Veel plezier vannacht! Wij zijn weer terug, en het is hier zo mogelijk nog warmer dan in Italie.

Liefs San
  8. aimee:
    O ben zo jaloers!! Lekker genieten daar!! Grtz Aimee
  9. Mirja:
    Great idea with the blog! I wish you many great experiences, have fun :)
  10. ankie:
    12 juli 2010
    Ik keek al uit naar de beloofde weblog. Hartstikke leuk om jullie te kunnen volgen op jullie reis. Geniet er van!! x Ankie
  11. Ton van Lith:
    Hoi Marjan, geniet ervan en ik ga zeker jullie avonturen volgen.
    Groet, Ton
  12. Marleen:
    12 juli 2010
    Te gek ! De aftrap ziet er al goed uit en die cocktail bar is helemaal super !!! Geniet er van ! Heb me meteen aangemeld voor de email allert dus blijf graag op de hoogte.
    Groetjes Marleen
  13. Henk en Janny:
    Hoi,
    Prachtige foto's en leuk om jullie te volgen. Heel veel reisplezier.
    Henk en Janny
  14. Elles:
    14 juli 2010
    Hoi,
    Kijk vaak even op jullie site... leuk hoor om alles te lezen en foto's te kijken.
    Heeel veeel plezier en geniet van deze fantastische reis..
    Dikke Kus van je zus(je)
  15. Jitske:
    19 juli 2010
    Lieve luitjes,
    Dat is lang geleden! Leuk om te zien wat voor moois jullie allemaal aan het zien zijn en hoe jullie ervan genieten. Ik hoop dat jullie een hele mooie reis tegemoet gaan en zal me even aanmelden om achter mijn bureautje in arnhem van dit alles mee te kunnen genieten:)). groetjes jitske
  16. Jelly:
    19 juli 2010
    Allereerst voor jou Harald, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hebben jullie het samen een beetje gezellig gevierd?
    Heel leuk dat we jullie ervaringen en belevenissen kunnen volgen. Maak er een fantastische reis van en geniet met volle teugen.